Persondatapolitik

Kære Gæst

Som følge af EU’s nye persondataforordning, der trådte i kraft d. 25. maj 2018, er vi forpligtiget til at oplyse vores gæster om, hvordan vi behandler, bruger, opbevarer og sletter persondata.

 

1. Vi er den dataansvarlige

1.1. Formål
Vi behandler persondata og har derfor vedtaget denne persondatapolitik, der fortæller dig, hvordan vi behandler dine data.

For at beskytte dine persondata bedst muligt, vurderer vi løbende, hvor høj risikoen er for, at vores databehandling påvirker dine grundrettigheder negativt. Vi er især opmærksomme på risikoen for, at du udsættes for diskrimination eller ID-tyveri eller lider økonomisk tab, tab af omdømme eller datafortrolighed.

1.2 Kontaktoplysninger
Hotel Saxkjøbing A/S er dataansvarlig for behandlingen af personlige oplysninger. Du finder vores kontaktoplysninger nedenfor.

Hotel Saxkjøbing
Torvet 9
4990 Sakskøbing
CVR. 29792534

Tlf. +45 54 70 40 39

Hvis du har spørgsmål til vores behandling af dine oplysninger, er du altid velkommen til at kontakte vores dataansvarlige.

Du kan kontakte vores dataansvarlige på tlf.  +45 54 70 40 39 og per brev til Hotel Saxkjøbing A/S, Torvet 9, 4990 Sakskøbing.

1.3. Vi sikrer fair og transparent databehandling
Når vi beder dig om at stille dine persondata til rådighed for os, oplyser vi dig om, hvilke data vi behandler om dig og til hvilket formål. Du modtager oplysning herom på tidspunktet for indsamling af dine persondata.

Hvis vi indhenter data om dig fra andre, fx. en leverandør, myndighed eller samarbejdspartner, oplyser vi dig om det senest 14 dage efter, vi har indhentet dine persondata. Vi oplyser også om formålet med indhentningen og det lovgrundlag, der giver os adgang til at indhente dine persondata.

 

2. Hvilke data indsamles

Vi anvender data om dig for at gøre vores service bedre og sikre kvalitet i vores produkter og tjenester samt i vores kontakt med dig. De data, vi anvender, omfatter:

2.1. Automatisk indsamlede data
Vores digitale løsninger baseres på forskellige teknologier med det formål at sikre brugervenlighed og sikkerhed. Disse teknologier kan automatisk opsamle data for at kunne tilbyde den bedst mulige løsning, enten direkte af os eller af en tredjepart på vegne af os. Analyse af klikstrøms data og cookies er eksempler på dette.

Alle besøg til en digital løsning medfører, at der sendes oplysninger fra din browser til en server. Det er via analyse af disse data, at vi optimerer de digitale løsninger. Data opsamles via tredjepart på vegne af os. Der kan opsamles data om din computer med henblik på systemadministration og interne marketingrelaterede analyser. Disse data er statistiske oplysninger om brugernes adfærd i de digitale løsninger. Eksempler på data der opsamles og analyseres:

  • Dato og tidspunkt for besøg.
  • De sider der besøges i løsningen.
  • IP-adressen på den besøgende.
  • Geografisk placering.
  • Oplysninger om den anvendte browser og computer (type, version, operativsystem m.m.)
  • URL fra henvisningssted (siden, hvorfra den besøgende er kommet til vores løsning)

Vi anvender Google Analytics som webanalyseløsninger i vores digitale løsninger. I denne forbindelse sendes webanalyse data fra vores digitale løsninger til analyse i den service, som Google Analytics udbyder. Her fungerer Google Analytics som ”databehandler” af data, vi er ansvarlige for, og disse data må kun videregives efter aftale eller for at overholde retslige krav.

Se mere om de fortrolighedspolitikker, som vi anvender:
Googles fortrolighedspolitik

2.2. Oplysninger du selv afgiver
I tillæg til de oplysninger der opsamles automatisk, behandler vi også data, som brugere aktivt har givet til os. Det gælder bl.a. når du reserverer et hotelophold hos Hotel Saxkjøbing A/S.

Eksempler på data som brugere aktivt afgiver er:

  • Oplysninger du deler med os via sociale medier.
  • Oplysninger sendt på e-mail.
  • Oplysninger vi modtager fra dig i forbindelse med reservation af et hotelophold.
  • Oplysninger du deler med os, når du deltager i undersøgelser, events og konkurrencer.
  • Osv.

Vi bruger dit navn i vores system til at kunne reservere et værelse til dig. Når du ankommer til hotellet, vil vi kunne anvise det ønskede værelse til dig ved fremsigelse af dit navn.

Vi registrerer dit tlf. nr. og din e-mailadresse, så vi kan kommunikere med dig omkring din reservation. Vi bruger også din adresse og e-mail, hvis vi får brug for at skulle fremsende en regning til dig, eller hvis vi sender nyhedsbreve ud. Vi videregiver aldrig dine oplysninger til en tredjepart.

 

3. Anvendelse og opbevaring af data

3.1. Formål med indsamling
Nedenstående er eksempler på anvendelse af de indsamlede oplysninger:

  • Gennemførelse af reservation.
  • Opfølgning på reservation.
  • Kommunikation i forbindelse med din reservation eller andre forespørgsler til os.
  • Sikring af brugervenlighed og sikkerhed.
  • Løbende optimering af vores digitale løsninger.
  • Mulighed for at deltage i kundeundersøgelser, konkurrencer, lodtrækninger, m.m. via digitale løsninger.
  • Arkiv over registrerede produkter og tilhørende personlige oplysninger.

Vi kan målrette tilbud og kampagner til dig ud fra adfærdshistorik og demografiske data kombineret med tredjepartsløsninger og data.

3.2. Opbevaring af personoplysninger
Vi gemmer oplysninger om dig, så længe vi har et legitimt og sagligt grundlag herfor, herunder så vi har mulighed for at betjene dig bedst muligt.

3.3. Videregivelse af oplysninger
Vi videregiver udelukkende kunders oplysninger til tredjepart i overensstemmelse med, hvad der er anført i denne privatlivspolitik.

Vi kan videregive dine oplysninger, såfremt vi er forpligtet til at videregive eller dele data, for at overholde en retlig forpligtelse. Videregivelse kan også ske efter anvisning fra en domstol eller en anden myndighed, eller for at beskytte varemærker, rettigheder eller ejendom. Dette indebærer udveksling af oplysninger med andre virksomheder og organisationer med henblik på beskyttelse mod svindel.

Vi anvender tjenesteudbydere og databehandlere, der udfører arbejde på vores vegne. Tjenesterne kan fx. være server hosting og systemvedligeholdelse, analyse, betalingsløsninger, adresse- og soliditetskontrol, e-mail service, m.m. Disse samarbejdspartnere kan få adgang til data i det omfang, det er nødvendigt for at levere deres tjenester og services.

Vi indsamler aldrig personoplysninger, uden at du selv har givet os disse oplysninger ved reservation, køb eller deltagelse i en undersøgelse m.v.

 

4. Cookies

4.1. Hvad er cookies?
Cookies er små tekstfiler, der indeholder bogstaver og tal som sættes på din computer eller anden enhed. Cookies sættes, når du besøger et websted, der bruger cookies og de kan bruges til at holde styr på hvilke sider du har besøgt, de kan hjælpe dig til at fortsætte, hvor du slap eller de kan huske dine sprogindstillinger eller andre præferencer.

Hvis vi placerer cookies, bliver du informeret om anvendelsen og formålet med at indsamle data via cookies. Før vi placerer cookies på dit udstyr, beder vi om dit samtykke. Nødvendige cookies til sikring af funktionalitet og indstillinger kan dog anvendes dog uden dit samtykke.

4.2. Cookietyper og deres formål
Vi anvender følgende form for cookies:

Personaliserede cookies: Bruger oplysninger til at sortere indhold, så du får vist indhold, der er relevant for dig. Du kan læse mere om personaliserede cookies her.

Vi anvender desuden cookies fra følgende tredjepart, som har adgang til de personaliserede cookies:
https://www.google.com

4.3. Slet eller slå cookies fra i browseren
Du kan altid afvise cookies på din computer ved at ændre indstillingerne i din browser. Hvor du finder indstillingerne afhænger af, hvilken browser du anvender. Du skal dog være opmærksom på, at hvis du gør det, er der mange funktioner og services på internettet, du ikke kan bruge.

Alle browsere tillader, at du sletter dine cookies samlet eller enkeltvis. Hvordan du gør det afhænger af, hvilken browser du anvender. Husk, at bruger du flere browsere, skal du slette cookies i dem alle.

Browser på computer
Microsoft Internet Explorer
Microsoft Edge
Mozilla Firefox
Google Chrome
Opera
Apple Safari (OS X)

Mobile browsere
Apple Safari (iOS)
Android telefon
Windows Phone 7

 

5. Sikkerhed

Vi beskytter dine persondata og har interne regler om informationssikkerhed.

Vi har vedtaget interne regler om informationssikkerhed, som indeholder instrukser og foranstaltninger, der beskytter dine persondata mod at blive tilintetgjort, gå tabt eller blive ændret, mod uautoriseret offentliggørelse, og mod at uvedkommende får adgang eller kendskab til dem.

Vi har fastlagte procedurer for tildeling af adgangsrettigheder til de af vores medarbejdere, der behandler følsomme persondata og data, der afdækker oplysninger om personlige interesser og vaner. Vi kontrollerer deres faktiske adgang gennem logning og tilsyn. For at undgå datatab tager vi løbende backup af vores datasæt. Vi beskytter også fortroligheden og autenciteten af dine data ved hjælp af kryptering.

I tilfælde af et sikkerhedsbrud, der resulterer i en høj risiko for dig for diskrimination, ID-tyveri, økonomisk tab, tab af omdømme eller anden væsentlig ulempe, vil vi underrette dig om sikkerhedsbruddet så hurtigt som muligt.

 

6. Dine rettigheder

6.1. Generelt
Hvis du ønsker at få adgang til dine data, få dem rettet eller slettet, eller gøre indsigelse mod vores databehandling, undersøger vi om det er muligt og giver dig svar på din henvendelse så hurtigt som muligt og senest en måned efter vi har modtaget din henvendelse.

6.2. Du har ret til at få adgang til din persondata
Du har til en enhver tid ret til at få oplyst, hvilke data vi behandler om dig, hvor de stammer fra, og hvad vi anvender dem til. Du kan også få oplyst, hvor længe vi opbevarer dine persondata, og hvem, der modtager data om dig, i det omfang vi videregiver data i Danmark og i udlandet.

Hvis du anmoder om det, kan vi give dig adgang til de data, vi behandler om dig. Adgangen kan dog være begrænset af hensyn til andre personers privatlivsbeskyttelse, til forretningshemmeligheder og immaterielle rettigheder.

Du kan gøre brug af dine rettigheder ved at henvende dig til os. Vores kontaktoplysninger finder du øverst under pkt. 1.2.

6.3. Du har ret til at få unøjagtige persondata rettet eller slettet.
Hvis du mener, at de persondata, vi behandler om dig, er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. Du skal henvende dig til os og oplyse os om, hvori unøjagtighederne består, og hvordan de kan rettes.

I nogle tilfælde vil vi have en forpligtelse til at slette dine persondata. Det gælder fx, hvis du trækker dit samtykke tilbage. Hvis du mener, at dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi indhentede dem til, kan du bede om at få dem slettet. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen eller andre retlige forpligtelser.

Når du henvender dig med en anmodning om at få rettet eller slettet dine persondata, undersøger vi, om betingelserne er opfyldt, og gennemfører i så fald ændringer eller sletning så hurtigt som muligt.

6.4. Du har ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine persondata.
Du har ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine persondata. Du kan også gøre indsigelse mod vores videregivelse af dine data til markedsføringsformål. Du kan bruge kontaktoplysningerne øverst til at sende en indsigelse. Hvis din indsigelse er berettiget, sørger vi for at ophøre med behandlingen af dine persondata.

6.5. Du har i visse tilfælde ret til at få dine data udleveret.
Du har ret til at modtage de persondata, du har stillet til rådighed for os, og dem, vi har indhentet om dig hos andre aktører på baggrund af dit samtykke. Hvis vi behandler data om dig som led i en kontrakt, hvor du er part, kan du også få tilsendt dine data. Du har også ret til at overføre disse persondata til en anden tjenesteudbyder.

Hvis du ønsker at bruge din ret til dataportabilitet, vil du modtage dine persondata fra os i et almindeligt anvendt format.

 

7. Version

Denne privatlivspolitik er senest ændret 3. december 2019.